На този свят има много хора, които като мен милеят за природата. Хора, които не харесват разпиляването на боклуци по поляните, които никога не биха го направили, защото знаят, че е велика глупост. Хора, които искат да запазят природата на България и за идните поколения. Хора, които харесват животните, имали са и ще имат и в бъдеще домашни животни.
И, разбира се, има ги и тези задници:1
Първо, какъв човек трябва да си за да имаш едновременно и наглостта и глупостта да приравняваш (от статията) инвалиди, възрастни хора и деца към животни!!! ЖИВОТНИТЕ НЯМАТ ПРАВА, не знам колко пъти трябва да се каже за да проникне в мозъка им, но съм готов да го повтарям поне дотогава.
Животните са животни - някои са пухкави като зайчета и котета и кученца и ти се иска да ги гледаш и да им се радваш, други са вредни, защото разнасят зарази, отнемат ресурски и представляват опасност за хората (плъхове, хлебарки, комари и бездомни животни). Колко наивен трябва да си, че да не можеш да направиш разликата между двете? Колко малоумен трябва да си за да приравниш човек към което и да е животно?
Второ, искам да отнема от тях правото да се наричат ПРИРОДОЗАЩИТНИЦИ и ЕКОЛОЗИ. Аз и хиляди други хора сме природозащитници. Защо? Ами защото това, което ни обединява, е обичта ни към природата и желанието да я защитим от посегателство.
В контраст, тяхната общност няма никакво право да се киче с тази думичка, понеже обединяващите точки на малките ораганизирани групички са:
- Защитаване на правото на кучетата да хапят хората. Какво общо имат градските песове с природата още не ми е съвсем ясно, но съм убеден че в еко-главите има стройна логика защо по-точно инвазивен вид с доказано агресивно поведение и нападащ редовно хора и домашни любимци е по-ценен за предпазване от, да речем, гореспоменатите хора и животни.
- Протести против ядрената енергетика, без да разбират какво е ядрена енергетика, без да осъзнават количеството радиоактивен материал, получен при оперирането на станциите, без да разбират процедурите по безопасност, и без да осъзнават колко чист и щадящ природата източник е в сравнение с ТЕЦ-овете и ВЕЦ-овете.
- Протести против отглеждането и разработката на ГМО с каквато и да е цел, въпреки че 95% от тях не знаят какво е ген, протеин и аминокиселина, не разбират взаимодействието между организмите в природата, не разбират нито потенциалните вреди при неконтролираната им употреба, нито реалните ползи от ГМО за нас и за околната среда, нито осъзнават колко миниатюрна е разликата между ГМО и конвенционалните практики за хибридизация.
- Искане за увеличаване на дела на вятърната и слънчевата енергия, въпреки че производството на електростанциите е мръсно (с много токсични отпадъци), скъпо, неефективно, хаби огромни площи плодородна земя, пречи на миграцията на птици и води до други екологични катастрофи, разваля изгледа и най-вече, бърка много сериозно в джоба на всички ни с абсурдните субсидии.
Това не е единственото, което не знаят. Честно казано, ако трябва да изброявам какво не знаят, няма да ми стигне времето до края на света. За малко да забравя последното нещо, което ги обединява повсеместно:
- Незнанието
Така че на какво основание по-точно гореописаните претендират за описание на дейността си защитата на природата? Само защото чат-пат излизат на протест и за нещо, което реално ще защити природата, като строежите в резервати?
Еми тогава аз от днес ще се наричам олимпийски шампион по бягането на дълги растояния, понеже понякога ходя да тичам 5-6 км. Явно никой няма да ме вземе насериозно, но по някаква необяснима за мен причина все още разглеждаме въпросните като нещо повече от шайка самозаблудени идиоти.
Тези хора са неинформирани, първосигнални, наивни, и най-вече, не са природозащитници. Това са ЧОВЕКОМРАЗЦИ!
- Този протест е причината да напиша поста си [↩]
Алиса
април 10, 2010 at 10:16 pm
Статията ти показва дълбоко непознаване на проблема. Никой не опитва да сложи под един знаменател хората и животните. Това първо. И второ - животните нямат права, доколкото не са хора, т.е. не могат да притежават собственост, да получават наследство и да те съдят за дългове:)
Това още нищо не значи обаче. Да лишиш някого от живот, не защото те застрашава с нещо и не защото си гладен, а просто, защото можеш - е, това не е признак на душевно здраве. За цивилизованост няма да говоря. Само ще напомня, че признак за развитието на едно общество е именно отношението му към тези, които не могат да се защитят и че не е възможно да бъдеш убиец на котенца и защитник на правата на инвалидите например. Както и да е. Допускам, че са те изнервили криворазбрани и недообразовани "еколози", които наистина нямат идея какво е екологично равновесие и прочие сложни работи. Е, не всички са като тях!
П.П. И все пак - ако видя някой да измъчва котка или куче, хич няма да мисля кой какви права има. Ще действам по други закони.
Божо
април 11, 2010 at 12:53 am
Прав си. Донякъде.
Жестокостта и садизма не могат да бъдат оправдани за това, че са насочени срещу животни.
Животнте може да нямат права, но точно бидейки по-висши създания, поне ако се смятаме за такива, трябва да съобразяваме поведението си и спрямо по-низшестоящите.
Естествено, това не включва позволяването да върлуват глутници в градовете - градовете са построени от хора за хора. Който иска да развъжда глутници от кучета, да им осигури местообиталище, където няма да застрашават хора и диви животни. Как ще го направи - негов проблем.
Но садизма и спрямо хора и животни не мога да го оправдая, въпреки, че съм съгласен с доводите на Светослав Александров:
http://svetliospace.wordpress.com/2010/04/01/inkriminirane-jivotni/
pi314
април 11, 2010 at 3:35 am
Така е, и на мен не ми харесват извращенията над животните.
Обаче първо, не знам дали сте наясно какво означава инкриминиране. Това значи да вкарваш човек в затвор защото не се държи добре с животно. Човек, който плаща данъци, работи за да изхрани семейството си, обаче по нечии критерии в конкретен момент е решил да не се държи по начин по който вие искате с животни. ОК е да не го харесвате, честно казано и аз не харесвам идеята, но не считам за редно да се прилагат такива драстични мерки.
Второ, хората, за разлика от животните, имат права. Да, хората са животни в някакъв смисъл, но правата на хората не идват от тази гледна точка, а напротив, защото не сме животни. Изобщо считам за неморално да се слагат инвалидите и животните под един параграф. Това чисто и просто е обида за инвалидите, все едно видиш ли ги ценим колкото животните!
И трето, ТОВА НЕ СА ПРИРОДОЗАЩИТНИЦИ бе хора!!! Тези хора не защитават природата!!! Градския пес не е част от природата и не подлежи на защита една йота повече от хлебарките и плъховете. Всекидневно с химикали изтрепваме огромно количество плъхове, но не виждам абсолютно никой да е проплакал, че се отнасяме неморално с тях!
pi314
април 11, 2010 at 3:46 am
А именно това, че болшинството са неуки и незнаещи е за мен най-фрапиращото за тези т.нар. природозащитници. С какво морално право защитават кауза, която не разбират?!
Ако искаш, бий човека дето бие животното, твоя воля, само че не забравяй че човека, за разлика от животното има права. И после може да те съди, ако си приложила насилие над него. И причината за това е че ТОЙ би спазил твоите права, докато животното изобщо няма и да разбере че си му помогнала.
Longanlon
април 11, 2010 at 9:03 am
мога ли да пусна този пост в блога си в понеделник? като те упомена като автор и линкна подходящо, разбира се...
pi314
април 11, 2010 at 9:43 am
Заповядай! Дано повече хора започнат да осъзнават гореспоменатите факти за природозащитниците, щото почнах да се изнервям вече като медиите повтарят като папагали еколози та еколози за всякаквите там хипарски организации с не много ясни цели.
Божо
април 11, 2010 at 11:15 am
Наясно съм. Именно за това поткрепям поста на Звездичко.
Хмм, може би в по-цивилизовано общество...
Май повечето индивиди у нас изобщо не им дреме за правата на себеподобните.
pi314
април 11, 2010 at 12:24 pm
Божо, на едно мнение сме :).
Не е въпроса до оправдаване, аз също не оправдавам публичната мастурбация, но определено считам за абсурдно човек да влезе в затвор за това. Най-много да бъде глобен за нарушаване на обществения ред, което междувпрочем очевидно може да се приложи при публичното измъчване на животни.
Но тезата ми не е само за това. Тезата ми е, че т.нар. природозащитници не защитават природата, а раздават акъл наляво и надясно, развели байряка с белия кон на невежеството.
Божо
април 11, 2010 at 12:32 pm
Така е.
Най-лошото е, че те пилят по емоционалната струна, на по-голямата част от също така невежото население, докато разумни доводи не могат да достигнат до съзнанието му, точно пак поради невежеството.
stan
април 11, 2010 at 1:35 pm
За мен притеснителното не е в акцента върху животните. Щеше да е също толкова абсурдно, ако се занимаваха с цветята и дърветата. Не става въпрос и за това животните имат ли права или нямат, защото правата не са естествени, а са въпрос на консенсус. Сега нямат, но ако законодателят реши, за две седмици ще им даде каквито си иска права и тогава дебтатът в този му вид става безсмислен. Мене лично ме притеснява вопиющото желание за криминализиране на всичко, което не ни изнася. Сякаш преследването е единствената възможност за решаване на обществените проблеми, а това ми напомня на "няма човек-няма проблем". Много тоталитарно, дори е фашистко желанието за пълен контрол и строги санкции за несъразмерни, да ги наречем, деяния. Още по-ужасяващо е, че тези нагласи идват от т.нар. природозащитници, които напоследък се самопровъзгласяват за гражданското общество.
Longanlon
април 11, 2010 at 3:11 pm
стан, много силен коментар!
Стайко
април 11, 2010 at 5:08 pm
Боно, честито за това, че ще си в kaka-cuuka!
UZUMAKI
април 12, 2010 at 7:50 am
Thumbs up, мадафака.
viwotno
април 12, 2010 at 5:22 pm
За да напишеш такова нещо и толкова откровено да защитаваш насилието над животните значи да си толкова извратен, колкото и тези, които осакатиха кученцето. Ценността на живота е основна ценност много по висока от ценността на собствения задник на въпросния индивид
pi314
април 12, 2010 at 8:55 pm
Не, не е, и ще ти дам един прост пример.
Тестени изделия ядеш ли? А знаеш ли че ежегодно трилиони полски гризачи биват зверски убити, накълцани от комбайните, или отровени за да предпазим житото от изяждане и от пренасяне на болести. Но тях не ги защитаваш.
Комарите и хлебарките? Че те са животни с милиони години еволюция на този свят, но не виждам жива верига да пречи на пръскащите против тях.
Така че недей се прави на света вода ненапита с приказките как техния живот е особена ценност за теб - лесно е да наддаваш вой като не ти се налага да плащаш цената.
А онзи изрод който е направил това на животинчето може да не е у ред в главата, но предпочитам да си имам вземане-даване с него, отколото с глутница освирепяли кучета.
» § « Cynical Speech™ » Социопатно: “Шарън Стоун” инстинкт
април 13, 2010 at 9:50 am
[...] агресивната, половинчато циничната статия на колегата-блогър донякъде съвсем лекичко съвпада с [...]
Идиотизмът е заразен | Даниела и Михаил
април 14, 2010 at 10:18 am
[...] ще се появят идиоти, хленчещи за "правата" на бактериите. Защото ако [...]
do vsi4ki glupaci - ku4ezashtitnici
април 15, 2010 at 2:57 pm
Abe, maloumni kuchezashtitnici !
Problema s nasilieto varhu mastiite idva ot tova che te PROVOKIRAT NASILIE v horata.
Kogato te e strah vecher glutnica kucheta da ne te uhape i ti pochvash da gi mrazish
Kogato niakoe kuche te lae i te e strah - sushto - pochvash da go mrazish.
I si gotov da upotrebish nasilie sreshtu nego - za da se predpazish ot agresiqta mu.
Ako nqma bezdomni ku4eta i vsi4ki domashni pseta hodiat s namordnici iz parkovete
zakona vi za zashtita na mastiite shte stane izlishen !
S tozi zakon iskate da uzakonite ku4eshki tormoz nad horata !
S koeto shte provokirate valna ot kucheta s otriqzani lapi !
Kakto nikoi ne moje da trugne da razmahva avtomat po ulicata, taka i
nikoe kuche ne triabva da zastrashava horata, kato hodi bez namordnik.
Shtom iskate zatvor - neka taka da bude, no zakona da e za vsi4ki !
Zatvor za tozi koito si pozvoli da pusne kucheto si bez namordnik na ulicata ili v parka !
Zatvor za obshtinarite i kmeta ako bezdomno kuche uhape chovek !
Togava nikoi nqma da se protivopostavi na zakona Vi, dori shte budete podkrepeni.
V protiven sluchai vi ochakva mo6tna agresia sre6tu kuchetata, koqto nqma da mojete
da sprete, zashtoto poturpevshite shte imat po-golqma motivaciq ot vashata !
I taka - purvo pomislete, posle govorete za zakon za zashtita na kuchetata!
info
април 15, 2010 at 5:32 pm
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2516391
info
април 15, 2010 at 5:33 pm
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=2137851
info
април 15, 2010 at 5:34 pm
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=&article=251669
info
април 15, 2010 at 5:35 pm
http://www.struma.com/obshtestvo/velikdenska-ukrasa_6874/
В българската блогосфера назрява първото истинско незелено движение! « Блогът на Светослав Александров – молекулярен биолог
април 22, 2010 at 3:47 pm
[...] http://pi314.ascella.org/2010/04/animal-rites/ [...]
Хипитата отвръщат на удара - Пи-пи-пиленцееее
юли 22, 2010 at 8:52 pm
[...] Психолохически факт е, че хората обичат да четат мнението си, изказано от другите. Обаче понякога е и доста приятно да прочетеш другото мнение, мнение, с което не си съгласен и можеш да обориш точка по точка. Затова много обичам човекомразците. [...]